Happy Points Fokus - Villkor



1. Om coaching

Coaching är ett partnerskap mellan coachen och klienten i form av en tankeväckande och kreativ process som inspirerar klienten att maximera sin personliga eller yrkesmässiga potential. Coachingen syftar till att främja, identifiera och utveckla personliga, yrkesmässiga eller affärsmässiga mål samt att utveckla och genomföra en strategi eller plan för att uppnå målen.

2. Relationen mellan coach och klient

a)     Coachen förbinder sig att upprätthålla de etiska riktlinjer som har fastställts av International Coaching Federation (ICF).

b)     Klienten är införstådd med att för att coachingen ska kunna uppnå bästa resultat, behöver klienten vara uppriktig i sin kommunikation, vara aktiv både under och mellan mötena samt avsätta tid och energi för programmet.

c)     Coachen arbetar utifrån synsättet att hjälpa klienten hitta sina egna lösningar på problemen eller utmaningarna. Klienten är ansvarig att lyfta de frågeställningar som är angelägna och kan räkna med att coachen kommer att ställa frågor, lyssna, vara uppriktig och rak på sak, utmana samt motivera till handling.

d)     Klienten ansvarar helt och hållet själv för sitt eget fysiska, mentala och känslomässiga välbefinnande och de beslut, val, handlingar och resultat som uppstår genom eller till följd av coachingen. Klienten är införstådd med att coaching inte är terapi, mentoring eller rådgivning.

e)     Klienten är införstådd med att coaching är en omfattande process som kan inbegripa flera olika områden i klientens liv, däribland arbete, ekonomi, hälsa, relationer, utbildning och fritid. Hur de här frågorna ska hanteras, hur coachingen ska införlivas i dessa områden och hur olika val ska tillämpas, är klientens eget ansvar.

f)      Klienten är införstådd med att coachingen inte innebär att diagnostisera eller behandla mentala sjukdomar eller störningar, eller att coaching inte ska användas som ersättning för psykoterapi, psykisk sjukvård, behandling av missbruk eller liknande.

g)     Om klienten för närvarande går i terapi, eller på annat sätt behandlas för mentala problem, bör klienten informera sin vårdgivare/terapeut om beslutet att påbörja coachingprogrammet, för att säkerställa att det blir lämpligt.

h)     Om klienten är i behov av professionell rådgivning oavsett om det beror juridik, ekonomi, medicin eller andra områden, är det klientens eget ansvar att söka sådan oberoende rådgivning. 

3. Paketets omfattning, avgifter och betalningsvillkor

Happy Points Fokus omfattar 3x coachsamtal à 60 minuter. Samtalen fördelas över en period på max 1 månad från och med datumet för ditt första samtal (eventuellt uppehåll under semestertider kan förekomma). Samtalen sker genom telefon eller videosamtal. 

Kostnaden för coachingpaketet är 4999 kr. Förskottsbetalning av hela summan sker i samband med uppstart. Betalning sker via Stripe. Priset anges inklusive moms där det är tillämpligt. Moms (skatt) beräknas automatiskt vid betalning baserat på ditt land och om du handlar som privatperson eller företag.

Återbetalning av summan görs inte. Summan som betalas gäller för kunskapen och coachingen du kommer att få under det här paketet och ska inte räknas som en summa uppdelad på 3 samtal. Det går alltså inte att ta åt sig all kunskap på kortare tid och be om pengarna tillbaka för resterande samtal.

Om du som klient vill boka om ett samtal behöver du meddela detta minst 24h innan för att få ditt samtal ombokat. Du kan boka om ditt samtal max 1gång under vårt samarbete. Givetvis kan du hoppa över ett samtal ändå, men meddelar du senare än 24 timmar innan din bokade tid, eller överskrider din möjlighet för ombokning, så stryker vi det samtalet i stället för att flytta fram det. Då går du alltså miste om ditt samtal utan att få kompensation för detta.

Om jag som coach behöver ändra tid för ditt samtal eller av någon anledning (tex sjukdom) flytta fram det en vecka meddelar jag detta minst 24h innan. Om jag inte uppfyller detta har du det missade tillfället till godo. Vid akut sjukdom behöver vi båda kunna vara flexibla.

4. Konfidentialitet

All information, såväl muntlig som skriftlig, som klienten delar med coachen i coachingrelationen, är bundet av de konfidentialitetsprinciper som anges i ICF:s etiska riktlinjer. Notera dock att relationen mellan en coach och klient inte är belagd med tystnadsplikt i lagens mening. Detta innebär till exempel att coachen inte kan åberopa tystnadsplikten enligt detta avtal i domstol.

Coachen förbinder sig att inte lämna ut någon information om klienten, klientens medarbetare, kunder eller annan information om klientens företag eller verksamhet som inte är allmänt känt offentligt, utan klientens skriftliga medgivande, varken under eller efter avslutat uppdrag, om lagen så inte kräver.

Enligt ICF:s etiska riktlinjer kan vissa ämnen delas med andra professionella coacher för utbildning, handledning, mentorskap eller i samband med coachens professionella utveckling.

Relaterade samtalsämnen kan också förekomma i coachens olika kommunikationskanaler i marknadsföringssyfte. Du godkänner även att jag som coach använder recensioner, meddelanden och saker du sagt gällande min verksamhet i min marknadsföring. Detta görs dock alltid anonymt och i hypotetisk form om inte annat är skriftligt överenskommet.

5. Hantering av personuppgifter/GDPR

För att erhålla och/eller upprätthålla certifieringar från ICF, behöver coachen delta i kompetensutveckling och kunna verifiera sin coachingerfarenhet. För detta ändamål för coachen en loggbok med uppgifter om sina klienters namn, kontaktuppgifter, antal coachtimmar samt start- och slutdatum så att ICF kan verifiera detta vid behov. Genom att underteckna detta avtal samtycker klienten till att dessa uppgifter kan komma att delas med ICF. Inga personliga anteckningar kommer att delas.

Kontaktuppgifterna kan också komma att användas i samband med coachens uppföljning med klienten samt utskick av Happy Points nyhetsbrev och inbjudningar till event och föreläsningar. Du kan närsomhelst avregistrera dig från utskickslistan.

Klienten bekräftar att coachen har lämnat information enigt artiklarna 13 och 14 GDPR och coachens policy for arkivering av personuppgifter mm.

6. Ansvarsbegränsning

Förutom enligt vad som uttryckligen anges i detta avtal lämnar coachen inga garantier, gör inga utfästelser eller framställanden av något slag, uttryckligen eller underförstått, i fråga om de coachingtjänster som förmedlas, avtalas om och utförs. Coachen ska under inga omständigheter vara ansvarig gentemot klienten för direkta, indirekta eller särskilda skador eller följdskador av de beslut, val, handlingar och resultat som uppstår genom eller till följd av coachingen.

Detta avtal ska regleras av, och tolkas i enlighet med, lagarna i Sverige, utan hänsyn till lagvalsregler.




 



 



 



 



 



 



 



 



3. Paketets omfattning, avgifter och betalningsvillkor



 



Happy Points Fokus omfattar 3x coachsamtal à 60 minuter. Samtalen fördelas över en period på max 1 månad från och med datumet för ditt första samtal (eventuellt uppehåll under semestertider kan förekomma). Samtalen sker genom telefon eller videosamtal.



 

Kostnaden för coachingpaketet är 4999 kr. Förskottsbetalning av hela summan sker i samband med uppstart. Betalning sker via Stripe. Priset anges inklusive moms där det är tillämpligt. Moms (skatt) beräknas automatiskt vid betalning baserat på ditt land och om du handlar som privatperson eller företag.

 



Återbetalning av summan görs inte. Summan som betalas gäller för kunskapen och coachingen du kommer att få under det här paketet och ska inte räknas som en summa uppdelad på 3 samtal. Det går alltså inte att ta åt sig all kunskap på kortare tid och be om pengarna tillbaka för resterande samtal.



 



Om du som klient vill boka om ett samtal behöver du meddela detta minst 24h innan för att få ditt samtal ombokat. Du kan boka om ditt samtal max 1gång under vårt samarbete. Givetvis kan du hoppa över ett samtal ändå, men meddelar du senare än 24 timmar innan din bokade tid, eller överskrider din möjlighet för ombokning, så stryker vi det samtalet i stället för att flytta fram det. Då går du alltså miste om ditt samtal utan att få kompensation för detta.



 



Om jag som coach behöver ändra tid för ditt samtal eller av någon anledning (tex sjukdom) flytta fram det en vecka meddelar jag detta minst 24h innan. Om jag inte uppfyller detta har du det missade tillfället till godo. Vid akut sjukdom behöver vi båda kunna vara flexibla.



 



4. Konfidentialitet



All information, såväl muntlig som skriftlig, som klienten delar med coachen i coachingrelationen, är bundet av de konfidentialitetsprinciper som anges i ICF:s etiska riktlinjer. Notera dock att relationen mellan en coach och klient inte är belagd med tystnadsplikt i lagens mening. Detta innebär till exempel att coachen inte kan åberopa tystnadsplikten enligt detta avtal i domstol.



 



Coachen förbinder sig att inte lämna ut någon information om klienten, klientens medarbetare, kunder eller annan information om klientens företag eller verksamhet som inte är allmänt känt offentligt, utan klientens skriftliga medgivande, varken under eller efter avslutat uppdrag, om lagen så inte kräver.



Enligt ICF:s etiska riktlinjer kan vissa ämnen delas med andra professionella coacher för utbildning, handledning, mentorskap eller i samband med coachens professionella utveckling.



Relaterade samtalsämnen kan också förekomma i coachens olika kommunikationskanaler i marknadsföringssyfte. Du godkänner även att jag som coach använder recensioner, meddelanden och saker du sagt gällande min verksamhet i min marknadsföring. Detta görs dock alltid anonymt och i hypotetisk form om inte annat är skriftligt överenskommet.



 



 



5. Hantering av personuppgifter/GDPR



För att erhålla och/eller upprätthålla certifieringar från ICF, behöver coachen delta i kompetensutveckling och kunna verifiera sin coachingerfarenhet. För detta ändamål för coachen en loggbok med uppgifter om sina klienters namn, kontaktuppgifter, antal coachtimmar samt start- och slutdatum så att ICF kan verifiera detta vid behov. Genom att underteckna detta avtal samtycker klienten till att dessa uppgifter kan komma att delas med ICF. Inga personliga anteckningar kommer att delas.



 



Kontaktuppgifterna kan också komma att användas i samband med coachens uppföljning med klienten samt utskick av Happy Points nyhetsbrev och inbjudningar till event och föreläsningar. Du kan närsomhelst avregistrera dig från utskickslistan.



 



Klienten bekräftar att coachen har lämnat information enigt artiklarna 13 och 14 GDPR och coachens policy for arkivering av personuppgifter mm.



 



6. Ansvarsbegränsning



Förutom enligt vad som uttryckligen anges i detta avtal lämnar coachen inga garantier, gör inga utfästelser eller framställanden av något slag, uttryckligen eller underförstått, i fråga om de coachingtjänster som förmedlas, avtalas om och utförs. Coachen ska under inga omständigheter vara ansvarig gentemot klienten för direkta, indirekta eller särskilda skador eller följdskador av de beslut, val, handlingar och resultat som uppstår genom eller till följd av coachingen.



 



Detta avtal ska regleras av, och tolkas i enlighet med, lagarna i Sverige, utan hänsyn till lagvalsregler.



 



Jag har tagit del av och förstått informationen ovan och godkänner härmed coachöverenskommelsen.



 



 



 

Sök